FALSKA TELEFONSAMTAL OCH SMS OM DRICKSVATTNET

Vill någon komma in till dig för att kontrollera vattnet kan det vara ett bedrägeriförsök. Släpp inte in okända i ditt hem! Så kan du anmäla försöken. 👉
Gå till innehåll Gå till sidomeny
Gå till startsidan
  • E-tjänster
  • Lättläst
  • Suomeksi
  • Engelska
  • Tyska
  • Arabiska
  • Finska

Fler språk

Please bear in mind, since the Google Translate is an automatically generated translation, we do not take any responsibility for errors in the text.

  • Hem
  • Barn och utbildning
  • Bygga, bo och miljö
    • Bygga nytt, ändra eller riva
    • Bostäder och boende
    • Fastigheter och lantmäteri
    • Planarbete
    • Stadsutveckling
    • Avfall och återvinning
      • Hämtning av avfall
      • Avgifter, regler och abonnemang
      • Källsortering och återvinning
      • Farligt avfall
      • Slam och latrin
      • Kundsida Avfall och återvinning
        • Kundsidor VA och avfall
          • Information, frågor och svar om kundportalen
      • Registrera ägarbyte Avfall och återvinning
    • Vatten och avlopp
    • Buller och luftkvalitet
    • Energi och värme
    • Brandskydd och sotning
    • Kemikalier
    • Livsmedel och hälsa
    • Djur
    • Naturvård, parker och vattendrag
    • Samhällsutveckling och hållbarhet
  • Kommun och politik
  • Näringsliv och arbete
  • Omsorg och hjälp
  • Trafik och resor
  • Uppleva och göra
  • Turist
  • Press
  • E-tjänster
  • Lättläst
  • Suomeksi
Du är här:
  1. Hem
  2. Bygga, bo och miljö
  3. Avfall och återvinning
  4. Kundsida Avfall och återvinning
  5. Kundsidor VA och avfall
  • Skriv ut

Kundsidor VA och avfall

  • Information, frågor och svar om kundportalen

Dessa sidor är för dig som är ansluten till kommunalt vatten och avlopp eller omfattas av kommunens åtagande för avfallshantering.

Flera av dina ärenden kan du uträtta själv via vår kundportal där du kan logga in för att bland annat se dina abonnemang, beställa tjänster eller lämna vattenmätaravläsning. I våra e-tjänster hittar du formulär för saker som inte kan utföras via kundportalen, till exempel vissa ansökningar. E-tjänsterna kan du också använda om du ännu inte är kund hos Kretslopp och vatten.

Svar på vanliga frågor hittar du här på webbplatsen.

Kundportalen

I kundportalen kan du som är kund hos oss få en överblick över dina abonnemang. Här kan du också se alla dina fakturor som avser förbrukning från och med april 2023 och framåt, lämna vattenmätarställningar och göra vissa ändringar i dina tjänster, beställa nya tjänster och göra ansökningar.

Inloggning för privatkund

Som privatkund loggar du in i kundportalen med ditt BankID. Om du saknar BankID kan du vända dig till kommunens kontaktcenter så kan de hjälpa dig med en annan inloggningsmetod.

Kundportal privatkund

Inloggning för företagskund

Som företagskund loggar du in i kundportalen med de inloggningsuppgifter du har på din faktura.

Kundportal företagskund

Ta emot sms om tömning och driftstörningar

Du som är kund  hos Kretslopp och vatten och har abonnemang på fyrfackskärl eller trädgårdsavfallskärl har möjlighet att ta emot aviseringar via sms som påminner om när vi tömmer dina kärl. Tömningsavisering via sms går ut dagen före ordinarie tömningsdag. Avisering via sms går också ut om avfallshämtningen drabbas av större driftstörningar som påverkar hämtningen.

För att du ska kunna ta emot våra sms behöver du logga in i kundportalen, ange ditt mobilnummer samt bekräfta att du önskar få avisering via sms.

Du kan också kontakta Trelleborgs kommuns Kontaktcenter och be dem lägga in att du vill ta del av sms.

Mer information

Information om kommunens produktion och distribution av dricksvatten och rening av avloppsvatten, taxor

Information om kommunens ansvar för att samla in och behandla avfall, taxor

Nyheter

VA-förnyelse i Klagstorp fortsätter i höst

Klartecken för byggstart av nya vattenverket

Vellinge och Trelleborgs kommuner i förstudie för gemensam spillvattenhantering

Kontaktcenter

  • 0410-73 30 00
  • kontaktcenter@trelleborg.se

Adress

Trelleborgs kommun
231 83 Trelleborg

Besöksadress

Trelleborgs kommun
Algatan 29
231 42 Trelleborg

Kontaktcenters öppettider (helgfria dagar):

  • Måndag-torsdag 08.00-16.30
  • Fredag 09.00-16.00
Publicerad: 28 april 2023 Uppdaterad: 20 maj 2025
  • Fel­anmälan
  • Anslags­tavla
  • Återvinnings­centraler
  • Kartor
  • Jobba hos oss
  • Fullmäktige live
  • Medborgarförslag
  • Självbetjäning

Om Trelleborgs kommun

Sveriges sydligaste kommun ska vara en framgångskommun med hög livskvalitet och en långsiktigt hållbar tillväxt.

Kontakta oss

Telefon: 0410-73 30 00
E-post: kontaktcenter@trelleborg.se
Fler kontaktuppgifter

Sociala medier

Följ oss på Facebook
Följ oss på Linkedin
Följ oss på Instagram

  • Om webbplatsen
  • Cookies
  • Creative Commons
  • Tillgänglighetsredogörelse
  • Behandling av personuppgifter