Kommunens näringslivsarbete och service bedöms
Kommunens arbete med näringslivsfrågor bedöms årligen, dels genom Svenskt näringslivs årliga enkätundersökning om företagsklimatet i Sveriges kommuner och dels genom SKRs (Sveriges Kommuner och Regioner) årliga servicemätning.
Svenskt näringslivs enkätundersökning
Svenskt näringslivs enkätundersökning bygger på enkätsvar från företagare i kommunen och omfattar flera aspekter av det lokala företagsklimatet, som service, bemötande, dialog, förståelse för företagens villkor och upplevd trygghet. Resultatet ger kommunen viktig vägledning i arbetet framåt.
Insikt, SKRs årliga servicemätning
I den årliga servicemätningen Insikt görs en mätning som resulterar i ett så kallat, nöjd-kund -index (NKI). I undersökningen bedöms kommunens service inom områden som bemötande, kompetens, effektivitet, rättssäkerhet, information och tillgänglighet.
Nöjd-kund-index (NKI) baseras på åtta myndighetsområden: bygglov, livsmedelskontroll, markupplåtelser, miljö- och hälsoskydd, serveringstillstånd, lantmäteri och upphandling. Kundgrupperna är företagare och övriga (privatpersoner, kommun/region/stat samt ideella föreningar).
Har du fått e-post om undersökningen?
Origo Grop ansvarar för datainsamlingen som genomförs i en mixad metod där ett inledande e-postutskick görs med direktlänk till webbenkät och senare med telefonintervjuer.
Har du haft ett ärende inom någon av nämnda områden kan du vara med i undersökningen. I första hand kommer enkäten till din epost med avsändaradress: servicemätning@origogroup.com.
På Trelleborgs kommun är vår ambition att ständigt utveckla och förbättra vår service och vi ser dina svar i undersökningen som en viktig del i detta arbete.
SKRs undersökning Insikt (skr.se) >> https://skr.se/skr/naringslivarbetedigitalisering/naringslivforetagsklimat/foretagsklimat/insikt.6696.html