Föreningsbidrag, stöd och stipendier
Föreningar och organisationer kan söka ekonomiskt föreningsbidrag och stöd från Trelleborgs kommun enligt gällande bidragsregler. Bidragsberättigade föreningar gör sin ansökan på webben.
Så söker du föreningsbidrag
- Logga in i föreningsregistret och godkänn föreningsuppgifterna innan webbansökan påbörjas. För att få användarnamn och lösenord, kontakta kultur- och fritidsförvaltningen.
Logga in i föreningsregistret. - Registrera webbansökan. Använd samma användarnamn och lösenord som till föreningsregistret.
Registrera webbansökan.
Bidragsberättigade föreningar laddar själva upp sina årsmötesdokument i föreningsregistret. Då finns all dokumentation samlad på rätt ställe till bidragsansökningarna. Stadgar, årsmötesprotokoll, verksamhets-, revisions- och kassaberättelse ska bifogas ansökan. Föreningsregistret ska uppdateras med uppgifter om er styrelse och antal medlemmar.
Allmänna bestämmelser för föreningsbidrag.
Redovisning av föreningsbidrag.
Personuppgifter
Vid registrering i föreningsregister och ansökan om föreningsbidrag ger sökanden samtycke till att Trelleborgs kommun samlar in och lagrar de personuppgifter som lämnas. Mer information finns vid inloggning i föreningsregistret och webbansökan.
Närvarokort för rapportering (barn- och ungdomsverksamhet, ej idrottsförening)
Detaljerad instruktion för hur du söker föreningsbidrag
För föreningar som söker statligt LOK-stöd
Trelleborgs kommun kan ta emot kommunfil från de föreningar som tillhör Riksidrottsförbundet och använder IdrottOnline för att rapportera uppgifter för det statliga LOK-stödet.
Föreningar som skapar kommunfil på IdrottOnline behöver inte registrera ansökan till Trelleborgs kommun eftersom dessa ansökningsuppgifter kommer in automatiskt. Kom ihåg att uppdatera föreningsregistret.
Kultur- och fritidsförvaltningen
Adress
Kultur- och fritidsförvaltningen
Klörupsvägen 48
231 56 Trelleborg
Besöksadress
Klörupsvägen 48
231 56 Trelleborg