Råd om pengar

Om du har frågor om dina pengar
och behöver råd om
hur dina pengar ska räcka
kan du kontakta kommunen.

Hjälp med budget och skulder

Du kan få hjälp med
hur du ska använda dina pengar
så de räcker längre.
Eller om du har stora skulder
som du inte kan betala av.

Hjälpen kallas för
budget- och skuldrådgivning.

Hjälpen kostar ingenting
om du bor i Trelleborgs kommun.

Försörjningsstöd

Om du inte har pengar till
att försörja dig eller din familj
kan du söka försörjningsstöd.

Konsumtrådgivning

Om det är fel på något du köpt
eller om du behöver hjälp när du ska köpa något,
kan du också få hjälp av kommunen.
Den hjälpen kallas konsumentvägledning.

Ring och få hjälp

Du kan få råd om skulder eller pengar
genom att ringa till kommunens kontaktcenter.
Kontaktcenter har telefonnummer 0410-73 30 00.

Telefonnumret är öppet dessa tider:

  • Måndag klockan 8 – 16.30
  • Tisdag klockan 8 – 16.30
  • Onsdag klockan 8 – 16.30
  • Torsdag klockan 8 – 16.30
  • Fredag: klockan 9 – 16