Platsvarumärket Trelleborg

Platsvarumärket Trelleborg är de samlade associationer, tankar och värden som definierar vad som gör Trelleborg som plats unik och särskiljande. Det ska bidra till att attrahera nya invånare, företagare, investeringar och besökare till vår plats.

Trelleborgs platsvarumärke
Ett starkt platsvarumärke ska bidra till att attrahera nya invånare, investeringar och besökare till Trelleborg.

Digital verktygslåda för platsvarumärket Trelleborg

För att underlätta för alla som vill använda platsvarumärket och berätta om platsen Trelleborg i sin egen kommunikation och marknadsföring har vi tagit fram en digital verktygslåda. Den innehåller bland annat logotyp, textbudskap, bildbank, grafiska mallar och annan inspiration.

Bilden av Trelleborg – den digitala verktygslådan för platsvarumärket Trelleborg

Så har vi arbetat med platsvarumärket Trelleborg

I slutet av 2022 fick Visit Trelleborg, tillsammans med Trelleborgs kommun, uppdraget att tillsammans ta fram en långsiktig platsvarumärkesstrategi för Trelleborg.

2023 startade platsvarumärkesprojektet med att företaget Placebrander genomförde en attitydundersökning bland personer som bor och verkar i Trelleborg. Samtidigt gjordes en nationell mätning där de som bor på andra platser också fick tycka till om Trelleborg. Resultatet av attitydundersökningen och övrigt insamlat material har varit viktiga byggstenar i framtagandet av en platsvarumärkesstrategi för Trelleborg.

Platsvarumärkesstrategin blev klar under våren 2024. Strategin har nu kompletterats med en visuell identitet och en digital verktygslåda.

Arbetet med platsvarumärket Trelleborg är en resa i ständig rörelse. Tillsammans fortsätter vi att fylla vårt platsvarumärke med positiva värden och låter Trelleborg bli en plats att stolt berätta om!