Många frågor kring utskick om kontouppgifter

Publicerad:

Många har hört av sig till kundtjänst med frågor om ett utskick som kommunen gjort till alla sina kunder. I brevet får du som kund information om att du nu kan registrera ditt bankkontonummer inför eventuella återbetalningar. Trelleborgs kommun är avsändare av utskicket och det är säkert för dig att lämna uppgifterna via kommunens e-tjänsteportal då du legitimerar dig med din e-legitimation vid inloggning i portalen (BankID samt Telias e-legitimationslösningar).

Bakgrunden till utskicket är att kommunen har bytt bank och därför har nya rutiner för återbetalning. För att eventuella framtida återbetalningar ska kunna göras på ett kostnadsfritt och tryggt sätt kan du nu logga in på kommunens e-tjänsteportal och registrera ditt kontonummer.

När du loggar in e-tjänsteportalen legitimerar du dig med hjälp av e-legitimation.

Logga in i e-tjänsteportalen för att lämna kontouppgifter.

Om du inte vill eller kan logga in i e-tjänsteportalen

Du som inte har möjlighet att logga in i e-tjänsteportalen kan registrera dina kontouppgifter på annat sätt:

  • Besök kundtjänst på rådhuset. Glöm inte att ta med dig giltig legitimation och dina kontouppgifter.
  • Kontakta kundtjänst via telefon 0410-73 30 00 eller e-post kundtjanst@trelleborg.se för att få en blankett skickad till din folkbokföringsadress, som du sedan skickar åter med bifogat svarskuvert

Vem är kund?

Kund hos kommunen är till exempel du som betalar för samhällstjänster som kommunen utför, så som elnät, vatten- och avlopp, fjärrvärme och barnomsorg.

Frågor?

Vid frågor och behov av hjälp kan du kontakta kundtjänst på 0410-73 30 00 eller via e-post på kundtjanst@trelleborg.se.

Om du väljer att inte registrera ditt kontonummer kommer du i framtiden, om kommunen behöver göra en återbetalning till dig, att få en utbetalningsavi som du kan lösa in.