Trelleborgare deltar i workshop om platsvarumärket

Publicerad:

I gårdagens workshop Vad utmärker vår plats? fick ett fyrtiotal inbjudna deltagare möjligheten att ge sin bild av dagens Trelleborg. Workshopen var en del av arbetet med Trelleborgs nya platsvarumärkesstrategi som ska vara färdig i början av 2024.

Från vänster: Jennie Folkunger (Trelleborgs hamn), Karin Gallardo (Trelleborgs kommun), Olof Pauli (Skanska), Anneli Rosenqvist Green och Susana Bernadini (Smyge Utveckling) diskuterar vad som är unikt för Trelleborgs kommun.

Fotograf: Yana Broberg

Varför vill vi bo här? Vad är det som får företag att investera i kommunen? Vad lockar besökarna att komma hit? Det var frågor som deltagarna fick diskutera och ta ställning till under workshopen, som leddes av företaget Placebrander.

Visionerna fångades med illustrationer

Under workshopen fångade Nikki Schmidt, live scriber från Big Brain Agency, deltagarnas diskussioner med sina illustrationer.

– Det var väldigt spännande att höra vad deltagarna har för tankar kring Trelleborgs unika egenskaper och profil, och det känns viktigt att hjälpa till att fånga visionerna som skapades under kvällen och visualisera dem, säger Nikki Schmidt.

Nikki Schmidt från Big Brain Agency.

Fotograf: Yana Broberg

Från vänster: Sofia Mård Ek och Helena Nordström från företaget Placebrander ledde workshopen om Trelleborgs platsvarumärke.

Fotograf: Yana Broberg

Önskad framtidsbild

Nästa fas i arbetet med Trelleborgs platsvarumärke är att skapa en samlad vision kring en önskad framtidsbild för vår kommun. Även i detta arbete kommer alla att ha möjlighet att delta, bland annat genom workshoppar och digital medborgardialog.

– Under november månad kommer alla att ha möjlighet att berätta om sin vision för framtidens Trelleborg i den digitala meborgardialogen, berättar Petra Strandberg, projektledare för arbetet med Trelleborgs platsvarumärke.

– Jag hoppas så många som möjligt vill ta chansen att göra sin röst hörd.