LSS-handläggare

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.

Arbetsplatsen

Välkommen att arbeta som LSS-handläggare på myndighetsenheten som är en del inom socialförvaltningen. Enheten ansvarar för att utreda och besluta om sökandes behov av insatser/bidrag inom äldreomsorgen och LSS. Du välkomnas av ett glatt gäng med bred kompetens som lägger stor vikt vid att tillsammans driva förändringsarbete i utredningsprocesser. Vi tycker det äv viktigt att tillsammans bidra till att skapa en god arbetsmiljö där vi både som grupp och individ ges möjlighet att växa i vår yrkesroll. I vårt arbete strävar vi efter ett helhetsperspektiv.

Arbetsuppgifter

På myndighetsenheten ansvarar du som LSS-handläggare självständigt för handläggning av ärenden under hela processen. Arbetsuppgifterna består främst av att utreda, bedöma och besluta om insatser i enlighet med gällande lagstiftning, såväl, LSS som SoL. Sedan hösten -16 ansvarar enheten även för myndighetsutövning gällande socialpsykiatri. Du kan som LSS handläggare komma att möta den sökande såväl i dennes bostad, besök på förvaltningen som vid möte på sjukhusen. Arbetet innebär breda kontakter såväl internt som externt.

Kvalifikationer

Vi söker dig med socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av utredningsarbete. Ett respektfullt bemötande är viktigt i arbetet hos oss. Vi söker dig som är bra på att prioritera och hålla tidsplaner. Du är noggrann, ansvarsfull och van vid att arbeta självständigt samtidigt som du har god samarbetsförmåga. Du behöver ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Körkort för manuellväxling är ett krav.

Arbetstid/varaktighet

Heltid, vikariat 2018-09-01-2019-08-31 

Tillträde

Efter överenskommelse.

Kontaktperson

Christine Dahlberg, 0410-73 30 00.

Fackliga kontakter

www.trelleborg.se/facket

Sista ansökningsdag

2018-07-27 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post. Arbetsgivaren kommer fortlöpande under ansökningstiden att kalla till intervju.

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!

Ansök om tjänsten i vårt rekryteringssystem

Hjälpte informationen på den här sidan dig?

HR-avdelningen

Telefon

0410-73 30 00

Besöksadress

Trelleborgs kommun Algatan 13 231 83 Trelleborg

GPS-koordinater

Latitud: 55,3735078 Longitud: 13,1579755

E-post:
: och