Controller med inriktning förvaltningsstöd

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.

Arbetsplatsen

Bildningsförvaltningen är kommunens största förvaltning med ca 1300 medarbetare och ansvarar för förskola, grundskola, gymnasieskola och särskola. Vi är fyra personer som arbetar med ekonomifrågor på bildningsförvaltningen och söker nu en ny kollega. Vårt mål är att ge ett kvalificerat stöd i ekonomifrågor som bidrar till verksamhetens utveckling. Du välkomnas av ett gäng med bred kompetens och god sammanhållning. Vi hjälper varandra när det behövs, har möjlighet att själv påverka hur våra arbetsdagar ser ut och har alltid nära till skratt.

Arbetsuppgifter

Som controller med inriktning förvaltningsstöd på bildningsförvaltningen har du en viktig uppgift i att stödja förvaltningsledningens framtagande av budget, månadsrapportering, uppföljning och prognos. Utredningsuppdrag, statistik, redovisning samt ett rådgivande ekonomiskt stöd till chefer på olika nivåer ingår också. Tjänsten inkluderar även ansvaret som förvaltningens inköpssamordnare och investeringar. Det kan även bli aktuellt att arbeta med verksamheterna förskola,  grundskola och gymnasium i nära samarbete med rektorer.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har relevant utbildning från högskola/universitet inom ekonomi. Du har flera års dokumenterad erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete som Controller och god kännedom om hur kommunal verksamhet fungerar. God datorvana samt förmåga att uttrycka dig i tal och skrift är ett krav. Vi förutsätter också att du har goda kunskaper i Office-paketet, framförallt i Excel. Meriterande är om du har kunskap i affärssystemet Raindance och/eller analysverktyget QlikView som vi använder.

Som person är du utvecklingsinriktad, noggrann och har god kommunikativ och analytisk förmåga samt förmåga att se helheter. Du trivs med att arbeta i en miljö som ställer höga krav på ansvarstagande, flexibilitet, handlingskraft och social kompetens. Arbetet att driva utveckling och förbättra processer ser du som utmanande.

Vi erbjuder dig en god arbetsmiljö med stimulerande arbetsuppgifter, kompetensutveckling och friskvård.

Arbetstid/varaktighet

100%, tillsvidareanställning

Tillträde

Snarast

Kontaktperson

Ulrika Gyllenberg, Biträdande förvaltningschef/Verksamhetscontroller, 0410-73 39 21

http://www.trelleborg.se/facket 

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sista ansökningsdag

2020-02-03 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post. Vi tillämpar löpande urval så vi ser gärna att du skickar din ansökan snarast.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!

Ansök om tjänsten i vårt rekryteringssystem

Hjälpte informationen på den här sidan dig?

HR-avdelningen

Telefon

0410-73 30 00

Besöksadress

Trelleborgs kommun Algatan 13 231 83 Trelleborg

GPS-koordinater

Latitud: 55,3735078 Longitud: 13,1579755

E-post:
: och