Skolskjuts

För de elever som bor långt från skolan
och behöver skjuts
finns skolskjuts.

Skolskjutsen är gratis.
Men för att få skolskjuts
måste det finnas speciella skäl.

Här är några exempel:

  • Om barnet har långt till skolan.
  • Om det är svår trafik på vägen
    till och från skolan.
  • Om barnet har en funktionsvariation
    och behöver stöd.

Om föräldrarna väljer en skola
som ligger långt bort,
kanske barnet inte får skolskjuts
om det finns en annan skola nära.

Kontakt

Har du frågor om skolskjuts
kan du ringa kommunen
på telefonnummer 0410-73 30 00.

Du kan också skicka e-post
till .

Eller besöka Rådhuset
på Algatan 13 i Trelleborg.

Hjälpte informationen på den här sidan dig?