Gymnasieskolan

Efter grundskolan
kan du läsa på gymnasieskola.
Gymnasieskolan är gratis.

På gymnasieskolan väljer du
bland olika utbildningar.

Utbildningarna lär dig saker
som du behöver veta
om du ska jobba eller studera
efter gymnasiet.

Trelleborgs kommun har en gymnasieskola.
Den heter Söderslättsgymnasiet.
Besök Söderslättsgymnasiets hemsida (inte lättläst)

Frågor om gymnasieskolan?

Har du frågor om gymnasieskolan
eller hur du söker
kan du ringa till 0410- 73 36 05.

Du kan också skicka e-post
till .

Skolskjuts

För de elever som bor långt från skolan
och behöver skjuts
finns skolskjuts.

Men för att få skolskjuts
måste det finnas speciella skäl.
Läs mer om skolskjuts här

Hjälpte informationen på den här sidan dig?