Barn och skola
Trelleborgs kommun har skolor,
förskolor och fritidshem
till alla barn som bor här.
Förskola
Förskola är för barn
som är mellan 1 och 5 år.
När barnet blir 6 år
kan det gå i förskoleklass.
Läs mer om förskola
Fritidshem
På fritidshem kan barn vara
på morgon och eftermiddag.
Före och efter deras förskola eller skola.
Läs mer om fritidshem
Grundskola
Grundskola är gratis skola
för barn som är mellan
7 år och 16 år.
Läs mer om grundskolan
Gymnasieskola
Efter grundskolan
kan du läsa på gymnasieskola.
Gymnasieskolan är gratis.
Läs mer om gymnasieskolan
Dela den här sidan
Hjälpte informationen på den här sidan dig?
Tack för din hjälp!
Publicerad: Kontrollerad: