Leverans och återlämning av surfplatta

Har du frågor om beställning, leverans eller återlämning av surfplatta kontaktar du kommunledningskansliet.

Ny användare av surfplatta

I ditt uppdrag som förtroendevald inom kommunens nämnder, styrelse eller fullmäktige får du använda en surfplatta för att bland annat ta emot kallelse, protokoll och andra möteshandlingar. All administration kring surfplattorna hanteras av kommunledningskansliet.

När det är aktuellt med en ny användare gör kommunledningskansliet en beställning av surfplatta. Härefter kontaktas du som förtroendevald för att få en tid bokad för leverans och kvittens av surfplattan. Vid leveranstillfället får du också en instruktion till e-post, nätanslutning och mötesapp.

Återlämning av surfplatta

I samband med att förtroendevald avslutar sina uppdrag ska surfplattan återlämnas. Du får då komma till kommunledningskansliet med din surfplatta, se till att du har laddare och andra tillbehör med som medföljde surfplattan. I samband med återlämningen får du en kvittenskopia.

Ta kontakt med kommunledningskansliet för att boka tid för återlämning!

Frågor och kontakt

Har du frågor om din surfplatta kontaktar du kommunledningskansliet, telefon 0410 - 73 30 00 (växeln).

Behöver du support eller har andra frågor om exempelvis e-posten och mötesappen kontaktar du IT-avdelningen. Läs mer om supporten.

Hjälpte informationen på den här sidan dig?