Information om e-faktura till dig som leverantör
Trelleborgs kommuns målsättning är att endast ta emot e-fakturor.
Information om e-faktura till dig som leverantör
Den 1 april 2019 trädde en ny lag i kraft som innebär att fakturor till offentlig sektor ska vara elektroniska. PDF-fakturor eller pappersfakturor räknas inte som e-fakturor. Kravet på e-faktura gäller vid alla inköp där betalning sker mot faktura. Därför vill vi att alla fakturor från er i fortsättningen skickas som e-fakturor till oss.
Elektroniska adresser
Trelleborgs kommuns elektroniska adresser är:
GLNnr: 7359991830008
Orgnr: 212000-1199
Peppol-ID: 0007:2120001199
Glöm inte att ange referens, fyra (4) siffror eller fyra (4) siffror i kombination med tre (3) bokstäver. Exempelvis 1234 eller 1234XXX.
I de fall ni inte har en lösning för att skicka e-fakturor kan ni använda vår fakturamottagares portal. Via portalen kan ni registrera 100 fakturor varje år helt kostnadsfritt.
Kom igång utan kostnad via https://inexchange.se/produkt/skicka-faktura/
Bra att veta
- I aktiv arbetstid tar det i regel högst 15 minuter från er part att komma igång med ovan portallösning.
- E-fakturor har en positiv miljöpåverkan.
- Ni kan använda samma e-fakturalösning mot många av era kunder.
- Konkurrensfördel med e-faktura.
Vem ska ni ringa för att få hjälp att komma igång med e-fakturor?
För att komma igång med e-faktura kontaktar ni vår samarbetspartner InExchange. InExchange har allt från webbregistrering till lösningar för att skicka e-fakturor direkt från ert affärssystem, till exempel Brilijant. Hogia, Pyramid, FDT, Visma eller Fortnox.
Telefon till InExchange: 0500-44 63 60
Om ni inte kan komma igång med att skicka e-fakturor
Ifall ni inte kan skicka e-fakturor på egen hand eller använda portalen från vår samarbetspartner, så kan ni skicka era PDF-fakturor till oss via e-post.