Information om e-faktura till dig som leverantör

Trelleborgs kommuns målsättning är att endast ta emot e-fakturor.

Information om e-faktura till dig som leverantör

Den 1 april 2019 trädde en ny lag i kraft som innebär att fakturor till offentlig sektor ska vara elektroniska. PDF-fakturor eller pappersfakturor räknas inte som e-fakturor. Kravet på e-faktura gäller vid alla inköp där betalning sker mot faktura. Därför vill vi att alla fakturor från er i fortsättningen skickas som e-fakturor till oss.

Elektroniska adresser

Trelleborgs kommuns elektroniska adresser är:
GLNnr: 7359991830008
Orgnr: 212000-1199
Peppol-ID: 0007:2120001199

Glöm inte att ange referens, fyra (4) siffror eller fyra (4) siffror i kombination med tre (3) bokstäver. Exempelvis 1234 eller 1234XXX.

I de fall ni inte har en lösning för att skicka e-fakturor kan ni använda vår fakturamottagares portal. Via portalen kan ni registrera 100 fakturor varje år helt kostnadsfritt.

Kom igång utan kostnad via https://inexchange.se/produkt/skicka-faktura/

Bra att veta

• I aktiv arbetstid tar det i regel högst 15 minuter från er part att komma igång med ovan portallösning.
  • E-fakturor har en positiv miljöpåverkan.
  • Ni kan använda samma e-fakturalösning mot många av era kunder.
  • Konkurrensfördel med e-faktura.

Vem ska ni ringa för att få hjälp att komma igång med e-fakturor?

För att komma igång med e-faktura kontaktar ni vår samarbetspartner InExchange. InExchange har allt från webbregistrering till lösningar för att skicka e-fakturor direkt från ert affärssystem, till exempel Brilijant. Hogia, Pyramid, FDT, Visma eller Fortnox.

Telefon till InExchange: 0500-44 63 60

Om ni inte kan komma igång med att skicka e-fakturor

Ifall ni inte kan skicka e-fakturor på egen hand eller använda portalen från vår samarbetspartner, så kan ni skicka era PDF-fakturor till oss via e-post.

E-post: TrelleborgPDFmail@ironmountain.com