Välkommen till kund- och fakturasupport!

Hos oss får du hjälp med allt som rör din energi! Få svar direkt på webben, anmäl flytt eller kontakta oss för personlig service. I länkarna hittar du mer information.

Kund- och fakturasupport på Tekniska förvaltningen svarar för debiteringen av konsumtionsavgifterna för elnät, renhållning samt vatten och avlopp.

Vi samfakturerar elnät, renhållning, vatten och avlopp, elhandel och fjärrvärme, de två sistnämnda på uppdrag från de kommunala bolagen Trelleborgs Energiförsäljning AB (TEFAB) och Trelleborgs Fjärrvärme AB (TREFAB).

Mina Sidor

Här kan du som är kund hos Tekniska förvaltningen, Trelleborgs kommun ändra dina egna uppgifter samt komma åt olika funktioner så som flyttanmälan, mätaravläsning, förbruknings- och fakturaöversikt.

Inloggning till Mina Sidor

Ditt kundnummer och talsvarskod hittar du på din faktura (uppe i höger hörn). Om du inte har fått koden på din faktura än eller om du inte kan logga in kan du:

  • Skicka e-post till
  • eller ring 0410-73 38 00, så hjälper vi dig

Nyheter kund- och fakturasupport

  • Kund- och Fakturasupport stängt klämdagen 26 maj

    Landsbygdsvy

    Kund- och Fakturasupport 0410-733800 stängt 25-26 maj.

    Vi är åter tillbaka måndagen 29 maj 08:30. Har ni allmänna frågor kring er faktura eller förbrukning kan ni ringa kommunens medborgarservice på 0410-733000.

    Det går också att maila oss på . Vi kommer att besvara detta under kommande vecka.

  • Översvämningar i Trelleborg

    Efter skyfallen som drabbade Trelleborg under Midsommarhelgen samt idag onsdagen 29 juni, så drabbades ett 15-tal fastigheter av källaröversvämning. Främst är det fastigheter inom Granlundaområdet som drabbats.

  • Avgrävd vattenledning Önnarp

    På grund av avgrävd vattenledning i Önnarp är vattnet för tillfälligt avstängt. VA avdelningens personal är på väg dit för reparation.

  • Vattenavstängning Albäckafruns väg

    Vattnet kommer att stängas pga vattenläcka för fastigheter på Albäckafruns väg. Vattnet stängs under dagen och återkommer när arbetet är klart.

  • Onsdagen 25 maj stängt på 0410-733800

    Kund- och Fakturasupport TF 0410-733800 stängt 25 maj p.g.a. sammanträde. Allmänna frågor kan besvaras av kommunens kundtjänst på 0410-733000. Det går också bra att mejla på , så svarar vi så fort vi har möjlighet.

  • Bilen får sin kraft från ovan

    Tefabs VD Johan Sigvardsson invigningstalade.

    På torsdagen invigdes den första solföljaren i Trelleborg. Det är det kommunala bolaget TEFAB som satsat på en anläggning som gör det möjligt att ladda fyra elbilar samtidigt. Den sextio kvadratmeter stora solcellsytan producerar elkraft motsvarande behovet för två nybyggda villor.

  • Varm vinter gav återbäring

    All TEFAB:s el kommer från sol, vind och vatten

    2014 var ett varmt år, ett faktum som är bra för trelleborgarnas plånböcker men resulterar i minskad försäljning för det kommunala elhandelsbolaget TEFAB. Bolaget sålde sju procent mindre än året innan, en effekt av varm vinter och fortsatt svag konjunktur.

  • Börja spara pengar och energi!

    Energi

    Trelleborgs kommun bjuder in företagare till att inspireras under eftermiddagen den 27 november på Parken.

  • Högspänningsarbeten i Dalköpinge startar den 2 juni

    Energiavdelningen fortsätter med förstärkningsarbeten på elnätet ute vid Dalköpinge nu i sommar. Främst berörs boende på Kaptensvägen.

  • Fjärrvärme spar åt trelleborgarna

    Fjärrvärmeanläggningen Östervångsverket

    24 miljoner kronor - så mycket pengar sparade de trelleborgare som förra året var kunder hos det kommunala fjärrvärmebolaget, TREFAB. Hela Trelleborg sparar också - miljön slapp belastning med 19 000 ton koldioxid.

  • Teknisk kundtjänst byter namn

    Tekniska förvaltningens kundtjänst på energiavdelningen byter från 1 mars namn till Kund- och fakturasupport Energi.

  • Återbäring från TEFAB

    I år ger Trelleborgs Energiförsäljning AB återbäring till dig som är kund hos dem den 1 december 2013.

  • Invigning av unik utställning på Trelleborgs Biogascenter

    Formgivaren Benjamin Bankhead och designstrategen Lena Åhlin justerar informationsskyltar i en pedagogisk modell som beskriver hur produktion av biogas går till.

    På fredag invigs utställningen Exhibition of Excellence, en permanent utställning om skånsk biogas i Trelleborgs Biogascenter, Biogas Center of Excellence, på Östergatan 58. Utställningen visar både hur produktionen av biogas går till och hur den kan bidra till miljövinster idag och i framtiden. Utställningen är framtagen av Trelleborgs kommun med bidrag från EU:s Life-program.

  • Teknisk kundtjänst stängt på grund av utbildning

    Nu ska vi bli ännu proffsigare! Kundtjänsten på tekniska förvaltningen är stängd 24-25 oktober på grund av utbildning.

  • Epostfaktura till näringsidkare

    Nu erbjuder tekniska förvaltningen fakturadistribution via e-post till sina kunder. Efter att de har fått en e-postadress och ett testmeddelande visar på att allting fungerar kan man istället för en pappersfaktura få fakturan levererad som en pdf-fil via e-post.

  • E-faktura till privatpersoner på frammarsch!

    Nu har över 12 % av våra kunder valt bort pappersfakturan mot att få e-faktura sedan vi startade tjänsten förra sommaren 2012.

  • Fjärrvärmen sparar miljö och pengar

    Gatuarbete för fjärrvärme

    Fjärrvärmen fortsätter att spara miljö och pengar i Trelleborg. Bara under förra året minskade miljöbelastningen med nära 20 000 koldioxid. Sedan utbyggnaden av fjärrvärmenätet startade på allvar 2006 har miljön i Trelleborg sluppit utsläpp av nära 77 000 koldioxid.

Etiketter

Hjälpte informationen på den här sidan dig?