• Kommentera sidan

Väderkvarnar

Det finns sex gamla väderkvarnar kvar i Trelleborg.
De byggdes på sjuttonhundratalet och artonhundratalet.
I Skåne kallas väderkvarnar för möllor.

Väderkvarnarna finns på dessa ställen:

  • I Jordberga
  • I Kyrkoköpinge
  • I Norra Grönby
  • I Skegrie
  • I Södra Åby
  • I Trelleborg

Några av väderkvarnarna har visningar
Så att man kan gå in i dem och titta.
Turistbyrån vet vart du ska ringa
om du vill boka en visning.

Kontakt
Trelleborgs Turistbyrå
Hamngatan 9
231 42 Trelleborg
Telefon: 0410-73 33 20
E-post: turist@trelleborg.se


 

Den här väderkvarnen finns i Skegrie.
Den här väderkvarnen finns i Jordberga.